Autoparko auditas – tai autoparko analizė, siekiant nustatyti silpnąsias ir stipriąsias įmonės autoparko valdymo puses bei identifikuoti galimybes ir pavojus.
Audito standartai - tai 70 priemonių, skirtų autoparko teikiamos vertės didinimui. Ši praktika sudaryta remiantis ,,Fleet Logistics International N.V.“ atlikta daugiau kaip 100 autoparkų analize.
Autoparko audito sritys:
• atskaitomybė • išlaidų apskaita/įvertinimas • administravimas • autoparko struktūros formavimas • pirkimai • finansavimas • draudimas
Tikslas - gautų žinių dėka kurti autoparko vertę: didinti darbuotojų pasitenkinimą, formuoti solidų įmonės įvaizdį, taupyti įmonės lėšas.
Autoparko valdymo modelio kūrimas
Autoparko valdymo modelio sudarymas yra neišnaudotų galimybių realizavimo įmonės kontekste studija, kurios metu:
• remiantis autoparko audito išvadomis, formuojamos autoparko valdymo strateginės nuostatos; • rengiamos autoparko tvarkos ir taisyklės, formuojamos dokumentų ir atskaitomybės formos, kuriami duomenų registrai; • įvertinami autoparko administravimo resursų poreikis ir kaštai; • padalinamos administravimo funkcijos.
Tikslas – pasirinkti autoparko administravimo modelį ir pasirengti operatyviam parko administravimui.
Tiekėjų tinklo sudarymas
Remiantis autoparko strateginėmis nuostatomis sudaromas optimalus tiekėjų tinklas. UAB „Operatus mobilis“ veiksmai:
• nustato automobilių techninės priežiūros paslaugų teikimo geografiją; • sudaro tiekėjų segmentą; • sudaro konkurso dalyvių sąrašą; • rengia konkurso sąlygas; • organizuoja konkursą; • įvertina komercinius pasiūlymus pagal patvirtintą metodiką ir strategines nuostatas; • parengia ir pateikia ataskaitą; • atstovauja kliento interesus derybose; • peržiūri tiekėjų sutarčių sąlygas, teikia pastabas; • organizuoja sprendimų vykdymą.
Taip nustatomi optimalūs, kliento poreikį atitinkantys autoparko kiekybiniai parametrai: tiekėjų skaičius ir paslaugų kompleksiškumas, koncentracija, automobilių rida, variklio tipas, eksploatacijos laikotarpis ir kiti parametrai, kuriais bus vadovaujamasi vykdant ateities automobilių ir paslaugų pirkimus.
Tikslas – nustatyti optimalius kliento autoparko parametrus.
Autoparko valdymo modelio diegimas/keitimas
UAB „Operatus mobilis“ atliekamą autoparko valdymo modelio diegimą (arba keitimą) galima išskirti į du etapus:
1. Projektinės aplinkos sukūrimas:
• projekto dalyvių parinkimas; • įsipareigojimų, tikslų ir darbo funkcijų paskirstymas; • projekto įgyvendinimo terminų nustatymas; • el. duomenų kaupimo struktūros parengimas; • duomenų kaupimo organizavimas; • diegimo iniciatyvų monitoringas; • ataskaitos apie diegimo procesą rengimas.
2. Pasikeitimų valdymas:
• tiekėjų ir sutarčių, susijusių su pasikeitimais, nustatymas; • sutarčių su tiekėjais peržiūra, nutraukimo ar pakeitimo kaštų įvertinimas; • alternatyvių galimybių nustatymas, situacijos modeliavimas, pastabų rengimas ir pateikimas; • sprendimų formulavimas, jų vykdymo organizavimas.
Tikslas: įdiegti pasirinktą autoparko valdymo modelį praktikoje. |